Advertentie

Oolite voor Mac

  • Gratis

  • In Nederlands
  • V 1.75.2
  • 3.4

    (4)
  • Beveiligingsstatus

Softonic-recensie

Ruimte-simulatiespel gebaseerd op Elite

Als je oud genoeg bent om Elite met plezier te herinneren, dan zul je waarschijnlijk genieten van Oolite (Object Oriented Elite), dat gebaseerd is op het klassieke ruimteavontuur.

Oolite is een ruimtesimulatiespel dat probeert voort te bouwen op Elite als een eenvoudig maar leuk spel dat door iedereen met enige kennis van C en OpenGL-programmering kan worden aangepast via een eenvoudig grafisch pakket en teksteditor.

Oolite is trouw aan Elite, tot aan de graphics en het originele gameplay, dus het kan gedateerd aanvoelen voor iedereen die daar niet op voorbereid is. Het gameplay is echter veel sneller en soepeler dan Elite, met als extra bonus dat je je Oolite-schip kunt besturen met de muis in je zoektocht om vijanden te vernietigen en verre planeten en sterrenstelsels te veroveren. Muisbesturing werkt echter alleen in volledig schermmodus, die je kunt activeren door control-shift-M in te drukken.

Oolite is absoluut enorm, dus het zal lang duren voordat je verveeld raakt, maar als dat wel gebeurt, zijn er zelfs uitbreidingspakketten die kunnen worden gedownload van de website van de ontwikkelaar met nieuwe planeten, sterrenstelsels en schepen.

Wees gewaarschuwd dat dit een spel is dat veel geduld vereist. De sterrenstelsels zijn enorm en vliegen van planeet naar planeet kan even duren, maar als je van ruimtesimulatiespellen houdt en genoten hebt van Elite, dan zul je zeker van Oolite houden.

Veranderingen: Nieuwe Linux/POSIX installer. Uitgeschakelde shaders op bepaalde ATi GPU's met Gallium drivers vanwege crashes. Klok aanpassingen accumuleren nu op de voor de hand liggende manier (Bug #17969). Verbeterde textuur filtering voor planeten en gegenereerde emissie kaarten (in non-shader modus). Bug opgelost waarbij een schip zichzelf leek aan te vallen wanneer een van zijn subentiteiten energie schade opliep. Vriendelijk vuur tussen schepen in dezelfde groep, en tussen politie, militaire of thargoid schepen, leidt niet langer tot vijandelijkheden. Schepen die de speler volgen door een wormgat hebben nu sprong ringen. Schepen met baken codes behouden deze nu na het springen naar een nieuw systeem. (Bug #18068) Fixes voor mass-afhankelijke brandstofprijzen. Muisbesturing start niet langer in yaw modus. (Bug #18052) Descriptions.plist strings worden nu gescand op "%n", wat kwaadaardig gebruikt kan worden op GNUstep systemen. Nieuw AI bericht: ACCEPTED_ESCORT. Diverse bug fixes, waaronder bugs #17916, #17919 en #18083.JavaScript: Bepaalde JavaScript tijdslimieten verhoogd. Het shipSpawned() event vuurt nu voor het hoofdstation. Opgeloste misjumps werken nu wanneer ingesteld vanuit de shipWillEnterWitchspace handler voor wormgaten gecreëerd door NPC's. NPC's in interstellaire ruimte kunnen nu terug springen naar hun oorsprongssysteem. (Bug #18082, gedeeltelijk) Scripts kunnen de speler niet langer een doelwit buiten bereik geven. (Bug #18011) Q-mines toegekend aan NPC's in vlucht werken nu. (Nauwkeuriger gezegd, q-mines voor NPC's werden intern vertegenwoordigd als EQ_ENERGY_BOMB in plaats van EQ_QC_MINE.)Bekende bugs: Incidentele crashes bij het verwijderen van pylon-gemonteerde apparatuur (http://www.aegidian.org/bb/viewtopic.php?f=3&t=9761) Freeze wanneer script een schip opnieuw tot leven brengt dat wordt gedood door een Q-bomb (Bug #18054) AI crash veroorzaakt door grote groepen thargoids (Bug #18055) Bugs gerelateerd aan herhaalde misjumps (Bug #18082) Onbehulpzaam dokgedrag dat prioriteiten verandert wanneer een schip op de laatste benadering is (Bug #17997) Brandstofindicator wordt niet correct getekend in interstellaire ruimte (Bug #18097) Q-bomb explosies worden niet correct getekend op sommige systemen (Bug #17276) In sommige omstandigheden wordt het "break pattern" effect off-centre getekend. Probleem met rollen van tharglets gebruikt als subentiteiten (Bug #17979) Probleem met frame callbacks en sprongen (Bug #17956)

Aanpassingen

  • Veranderingen: Nieuwe Linux/POSIX installer. Uitgeschakelde shaders op bepaalde ATi GPU's met Gallium drivers vanwege crashes. Klok aanpassingen accumuleren nu op de voor de hand liggende manier (Bug #17969). Verbeterde textuur filtering voor planeten en gegenereerde emissie kaarten (in non-shader modus). Bug opgelost waarbij een schip zichzelf leek aan te vallen wanneer een van zijn subentiteiten energie schade opliep. Vriendelijk vuur tussen schepen in dezelfde groep, en tussen politie, militaire of thargoid schepen, leidt niet langer tot vijandelijkheden. Schepen die de speler volgen door een wormgat hebben nu sprong ringen. Schepen met baken codes behouden deze nu na het springen naar een nieuw systeem. (Bug #18068) Fixes voor mass-afhankelijke brandstofprijzen. Muisbesturing start niet langer in yaw modus. (Bug #18052) Descriptions.plist strings worden nu gescand op "%n", wat kwaadaardig gebruikt kan worden op GNUstep systemen. Nieuw AI bericht: ACCEPTED_ESCORT. Diverse bug fixes, waaronder bugs #17916, #17919 en #18083.JavaScript: Bepaalde JavaScript tijdslimieten verhoogd. Het shipSpawned() event vuurt nu voor het hoofdstation. Opgeloste misjumps werken nu wanneer ingesteld vanuit de shipWillEnterWitchspace handler voor wormgaten gecreëerd door NPC's. NPC's in interstellaire ruimte kunnen nu terug springen naar hun oorsprongssysteem. (Bug #18082, gedeeltelijk) Scripts kunnen de speler niet langer een doelwit buiten bereik geven. (Bug #18011) Q-mines toegekend aan NPC's in vlucht werken nu. (Nauwkeuriger gezegd, q-mines voor NPC's werden intern vertegenwoordigd als EQ_ENERGY_BOMB in plaats van EQ_QC_MINE.)Bekende bugs: Incidentele crashes bij het verwijderen van pylon-gemonteerde apparatuur (http://www.aegidian.org/bb/viewtopic.php?f=3&t=9761) Freeze wanneer script een schip opnieuw tot leven brengt dat wordt gedood door een Q-bomb (Bug #18054) AI crash veroorzaakt door grote groepen thargoids (Bug #18055) Bugs gerelateerd aan herhaalde misjumps (Bug #18082) Onbehulpzaam dokgedrag dat prioriteiten verandert wanneer een schip op de laatste benadering is (Bug #17997) Brandstofindicator wordt niet correct getekend in interstellaire ruimte (Bug #18097) Q-bomb explosies worden niet correct getekend op sommige systemen (Bug #17276) In sommige omstandigheden wordt het "break pattern" effect off-centre getekend. Probleem met rollen van tharglets gebruikt als subentiteiten (Bug #17979) Probleem met frame callbacks en sprongen (Bug #17956)

VOOR

  • Getrouwe simulatie van Elite
  • Enorme sterrenstelsels om te verkennen
  • Slick, snel gameplay
  • Uitbreidingspakketten beschikbaar

TEGEN

  • Muisbesturing alleen beschikbaar in volledig scherm modus.

Ook beschikbaar voor andere besturingssystemen

Programma is beschikbaar in andere talen


Oolite voor Mac

  • Gratis

  • In Nederlands
  • V 1.75.2
  • 3.4

    (4)
  • Beveiligingsstatus


Beoordelingen about Oolite

Heeft u geprobeerd Oolite? Wees de eerste om uw mening te verlaten!


Advertentie

Verken Apps

Advertentie

Advertentie

De wetten inzake het gebruik van software verschilt per land. We moedigen het gebruik van dit programma niet aan of keuren het niet goed als het in strijd is met deze wetten.